Subject: Re: Infopäring
From: "GP Dude" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Aug 2025 16:54:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kahjuks selline vastus jääb mulle ikkagi segaseks. Saan aru, et nagu tohib, 
aga nagu ei tohi jne.
Kas oleks võimalik teil lihtsalt öelda, et kas see on ok ja ei ole 
andmekaitse vastane tegevus või on. Nt sõida autoga linnas, märkan punasega 
ülesõitjat ja postitan selle video youtubesse, kus märgin ära, et nägin 
punasega ülesõitmist liikuses. Ühtegi inimese nägu ei ole näha. Auto nr on 
näha, aga ainult auto nr pole isikuga seotud. Ühtegi nägu kunagi üles ei 
pane ja kellegi nimesid ei nimeta ja ei ütle ka, et autojuht on loll või 
idioot vms, lihtsalt igapäevane nö videoblogi, kus kajastan liikluses 
toimuvat. GDPR järgi peaks olema see lubatud, kuna langeb ajakirjandusliku 
huvi kategoriasse.
?

Kontakt info - AKI (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval 
N, 7. august 2025 kell 09:19:

Tere

Kui plaanite oma pardakaamera videosid avaldada sotsiaalmeedias või mujal, 
siis esmalt tuleb hinnata, kas kaamera on jäädvustanud isikuandmeid. 
Andmekaitse reeglid kohalduvad, kui videol on näha isikuandmed. Auto 
numbrimärki alati isikuandmeteks ei loeta, kuid muutub isikuandmeteks, kui 
see on auto omaniku/kasutajaga kokku viidav. Kui kaameraga on jäädvustatud 
ka inimesi  (nt möödakäija, juht) viisil, mis võimaldab neid otseselt või 
kaudselt tuvastada (nt näo, kehakuju, riietuse, liikumismustri või muu 
tunnuse kaudu), siis toimub isikuandmete töötlemine ning tuleb järgida 
isikuandmete kaitse nõudeid. Samuti tuleb arvestada, et hilisemates 
kommentaarides võidakse viidata konkreetsele isikule ning andmed koosmõjus 
võivad muutuda isikuandmeteks. Igasuguseks isikuandmete töötlemiseks peab 
esinema õiguslik alus.

Soovitused AKI kodulehel tutvumiseks:

*	Lähemalt, mis on isikuandmed: Mõisted | Andmekaitse Inspektsioon 
<https://www.aki.ee/isikuandmed/kkk/moisted>
*	Teiste isikute andmete avaldamise kohta KKK: 
<https://www.aki.ee/isikuandmed/kkk/interneti-ja-veebitegevused#veeb-13> 
Interneti- ja veebitegevused | Andmekaitse Inspektsioon (nt Mida teha 
seadusrikkumist või huligaansust näitava foto või videoga? Kas ma võin 
avalikkusele teada anda avastatud rikkumisest? Kui ma soovin avalikkusele 
teada anda mingist probleemist koos isikuandmetega – miks ajakirjandus seda 
tohib teha, kuid mina mitte?)
*	Ajakirjandus KKK: Ajakirjandus | Andmekaitse Inspektsioon 
<https://www.aki.ee/isikuandmed/kkk/ajakirjandus#ajakirjandus-1>
*	Videovalve korraldajale: Videovalve korraldajale | Andmekaitse 
Inspektsioon 
<https://www.aki.ee/isikuandmed/abimaterjalid/videovalve-korraldajale>

Loodame, et meie selgitustest on abi.

Heade soovidega

Andmekaitse Inspektsioon

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 627 4135

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn 
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>  I 
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: GP Dude <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 4, 2025 12:35 PM
To: info - AKI <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Infopäring

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

soovin teada, kas ja mis tingimustel on lubatud eesti auto pardakaamera 
videosid sotsiaalmeedias kasutada, nt youtube, tiktok?

Oletame sõidan autoga iga päev, märkan liikluses kihutajat, ohtliku manöövri 
tegijat, nö liiklusseaduse rikkujaid ja postitan neid väikseid videosid 
sotsiaalmeedias. Viitan videos sellele, mis rikkumise see auto tegi. Videos 
on näha ka auto numbrimärk.

Ma tean, et GDPR seisukohalt on see lubatud, kui tegu pole tahtliku kellegi 
konkreetse jälitamisega või lihtsalt halvustamisega või lihtsalt suvalt 
videode ülespanekuga. Sellisel juhul on tegu siiski ajakirjandusliku 
eesmärgiga juhtuda tähelepanu liikluses toimuvatele vigadele, nt punasega 
ülesõitmine. Videos kindlasti ei halvusta kedagi, ei ütle et see juht on 
selline jne. Informatiivne, ajakirjanduslik vlogi.

Kas sellisel juhul on lubatud nende videode ülespanek kui ka auto numbrimärk 
on nähtav? Isikute näod kindlasti ei ole näha, ühtegi inimese nägu pole 
näha.

Tänan